TMO, üreticilerimizin iş yerleri önünde uzun süre beklemelerini
önlemek amacıyla uyguladığı randevulu alım sistemine devam
edecektir.
ÇKS Kaydı bulunan üreticilerden ürün bazında ÇKS'de kayıtlı
üretim miktarı kadar peşin olarak alınacaktır.
Eski yıl mahsulü veya ithal ürünler (ELÜS dahil) kesinlikle
alınmayacaktır. Eski yıl mahsulü veya ithal ürünün Kurumumuza
satışının yapıldığı ya da yapılmaya çalışıldığının tespit edilmesi
halinde üreticinin Kurumumuza ürün satışı (haşhaş kapsülü hariç)
(ELÜS dahil) 2 yıl engellenecektir.
Canlı haşere ihtiva eden ürünler kesinlikle alınmayacaktır.
TMO İşyerlerinde “Emanet Alım” yapılmayacaktır.
TMO iş yerlerinde resmi tatiller ve pazar günleri hariç haftanın 6
günü alım yapılacaktır.
Ürün bedeli ödemeleri, ürün teslimatına müteakip 30 gün
içerisinde üreticilerin banka hesaplarına aktarılacaktır.
Üreticilerimiz lisanslı depolara ürün teslim etmesi halinde;
-%2 stopaj,
-%2 SGK prim kesintisi muafiyeti,
-Ürünlerini lisanslı depolarda muhafaza eden Üretici/Üretici
Birlikleri ve Kooperatiflerin Ticaret Bakanlığı tarafından belirlenen
ücret tarifesindeki Kira Ücretinin %75’i 6 aya kadar Bakanlığımız
tarafından karşılamakta, depo kira ücreti desteğinin yanında T.C.
Ziraat Bankası ve Tarım Kredi Kooperatiflerinden ürün bedelinin
%75’ine kadar sıfır (%0) faizli 9 ay vadeli kredi kullanma imkânları
bulunmaktadır.
Damperli araçlardan boşaltma ücreti alınmayacaktır.
2025 yılında dampersiz ya da damperi çalışmayan araçla ürün teslim
edilmesi halinde peşin alımlarda tüm kesimlerden 100
TL/Ton+KDV boşaltma ücreti alınacaktır.
Geçici alım merkezlerinde %1 Hizmet Bedeli kesintisi yapılacaktır.
TMO işyerlerine satılan ürünün borsa tescil ücreti TMO tarafından
karşılanacaktır.
ÇKS bilgilerini güncellemeleri,
Randevularını mutlaka almaları ve ürünlerini randevu alınan gün
saat 14:00’a kadar getirmeleri,
Anlaşmalı bankalardan alınacak banka kartı veya banka hesap
numaraları ile alım noktalarına gelmeleri,
Lisanslı depolara ürün teslim edecek üreticilerin bankadan ELÜS
işlem emrine izin veren yatırım hesabı açmaları ve en yakın
Anadolu Ürün Piyasası Aracı Kurumu (ÜPAK) acentelerine
başvurarak (kimlik belgesi, yatırım hesabı ve ikamet adresi bilgileri
ile birlikte) ÜPAK’a üye olmaları,
Ürünün, iş yerlerimize/lisanslı depolara ürün sahibi tarafından veya
noter onaylı vekâlet verilerek getirilmesi
RANDEVULU ALIM İLE İLGİLİ USUL VE ESASLAR
1. Randevular, e-Devlet uygulamasından ve internet üzerinden
www.tmo.gov.tr veya randevu.tmo.gov.tr adreslerinden
alınabileceği gibi yine internet sitesi üzerinden Başmüdürlükler, Şube
Müdürlüğü ile Ajans Amirliklerinden de alınabilecektir.
2. Randevu alma işlemi, gerçek kişiler için T.C. kimlik numarası; ÇKS
belgesi olan tüzel kişiler için vergi numarası ile yapılacaktır.
3. 2025 yılı hububat alımlarında; Üreticilere, ürün bazında Çiftçi Kayıt
Sistemi'nde (ÇKS) kayıtlı ürün miktarı kadar randevu verilecek olup
aĢağıda belirtilen Ģartlar çerçevesinde randevu alabileceklerdir.
-Asgari 5 ton için randevu alabileceklerdir.
- Bir üretici, bir günde, bir iş yerine sadece bir ürün için randevu
alabilecektir. Aynı gün içinde bir üreticinin farklı ürünü
alınmayacaktır.
-Bir günde, bir işyeri için bir kez randevu alabilecektir.
4. Üreticiler, randevu almadan önce İl/İlçe Tarım ve Orman
Müdürlüklerinden ÇKS bilgilerini güncelleyeceklerdir.
5. Randevu alma işlemlerinde "Teslim Edilecek Ürün" bölümünde,
ekmeklik ve makarnalık buğday ayrımı bulunmamakta olup sadece
buğday randevusu verilecektir.
6. Üreticiler, randevu almak istediklerinde "Teslim Edilecek Ürün"
hanesinde sadece seçtikleri ürün için randevu alabilecek, ayrıca
ÇKS'de kayıtlı seçtiği ürüne ait alan ve üretim bilgilerini
görebileceklerdir.
7. Üreticilerin cep telefonlarının doğru girilmesi amacıyla randevu alma
aşamasında bir defaya mahsus cep telefonlarına SMS ile onay kodu
gönderilecek ve üreticilerin onay kodunu girmesini müteakip
üreticilerin cep telefonu olarak kaydedilecektir.
8. Üretici tarafından her randevu alındığında; randevusu ile ilgili detaylı
bilgi, referans numarası ve randevu iptal linkinin yer aldığı SMS
gönderilmektedir. Ayrıca randevu tarihinden bir veya birkaç gün
öncesinde üreticilere aynı bilgilerin yer aldığı randevu hatırlatma
SMS'i gönderilmektedir.
9. Üreticiler, ÇKS'de bulunan kayıtlı üretim yerine göre ürününü
verebileceği her bir iş yeri ve ürün için gün içerisinde en geç saat
14:00’a kadar randevu alabileceklerdir.
10. Bir üretici farklı günlerde en fazla 3 adet randevu alabilecektir.
Bu 3 randevudan 1 tanesine gelinmesi veya iptal edilmesi durumunda
yeni bir randevu alınabilecek, randevunun 1 tanesine gelinmeden ya
da iptal edilmeden 4. randevu alınamayacaktır.
11. 2024 alım döneminde yasaklı durumuna düşen üreticiler 2025 yılında
randevu alamayacaktır. Yasaklı üreticiler randevu sisteminde kayıtlı
olup bu üreticilerin randevu almaları sistem tarafından engellenmiştir.
12. 2025 yılı alım döneminde TMO işyerleri haricinde alımlar, TMO ile
protokol imzalayan lisanslı depoların bulunduğu noktalarda lisanslı
depolar üzerinden de randevulu olarak yapılabilecektir.
13. Randevular, randevu tarihinden bir gün önce saat 18.00'e kadar
internet üzerinden veya iş yerlerine müracaat edilerek iptal
edilebilecektir. İş yerine yapılan başvurularda ise kimlik beyan
edilmesi şartıyla dilekçe alınacaktır.
14. Üreticiler, almış oldukları randevularını iptal etmeden iki kez
gelmemeleri durumunda sistemden bir daha randevu alamayacak;
daha sonraki tarihler için alınmış olan randevuları da iptal
edilecektir. Bu husus, ikaz olarak randevu sayfasında yer
almaktadır.
15. Randevu alınırken üreticilerle iletişim kurmak amacıyla mutlaka
güncel telefon numaraları girilecektir.
16. Randevular açılmadan önce Ziraat Odası veya İl/İlçe Tarım
Müdürlükleri sistemlerinden randevuların açılacağı tarih ve saat
SMS yoluyla üreticilere duyurulacaktır.
TOPRAK MAHSULLERİ OFİSİ ESKİŞEHİR BAŞMÜDÜRLÜĞÜ